T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
YOZGAT / AKDAĞMADENİ - Üçkaraağaç Ortaokulu

Haberler

Mrt

Bilimsel verilere göre, topraklarımızın yüzde doksan sekizi deprem kuşağında bulunuyor. O nedenle ülkemiz her an bir deprem riski taşımaktadır.

"Bayındırlık ve İskân Bakanlığı Deprem Araştırma Enstitüsü, Boğaziçi Üniversitesi Deprem Araştırma Enstitüsü, Türkiye Deprem Vakfı, İstanbul Üniversitesi Deprem Kürsüsü" gibi. çeşitli kuruluşlar, işbirliği yaparak, ülkemizin deprem kuşaklarını belirleyen haritalar hazırlamışlardır.

Bu haritalara bakacak olursak, ülkemizin topraklan beş deprem kuşağına ayrılmış bulunuyor.

1. Derece,

2. Derece,

3. Derece

4. Derece

5. Tehlikesiz bölgeler

Birinci derecede deprem bölgesinde olan kentlerimizi, Batı bölgesinden başlayarak şöyle sıralayabiliriz:

Isparta, Burdur, Denizli, Aydın, İzmir, Manisa, Bursa, Yalova, Kocaeli, Sakarya, Bolu, Amasya, Tokat, Erzincan, Erzurum, Van, Hatay, Tekirdağ ve Marmara Denizi

Tehlikesiz bölgede bulunan kentlerimiz ise; Konya, Karaman, Aksaray ve Mardin.

Bunların dışında kalan kentlerimiz; ya ikinci, ya üçüncü, ya da dördüncü deprem bölgesi olarak, risk taşıyan kentlerimizdir.

Bu sıralamalardan da anlaşılacağı gibi, ülkemiz her zaman deprem olasılığına açık bir toprak parçasının üzerinde bulunuyor. Yani, eski Kandilli Rasathanesi Müdürü Prof. Dr. Ahmet Mete Işıkara’nın dediği gibi, "Biz depremle yaşamaya alışacağız." Durum böyle olunca da, deprem konusunda kendimizi, bilgi bakımından yetiştirmemiz gerekmektedir...

Bir Şubat ayının 6. Günü, HATAY, KAHRAMANMARAŞ, ADANA, OSMANİYE, GAZİANTEP, ADIYAMAN, MALATYA da, 7,7 şiddetinde meydana gelen deprem, halkımızı gerçekten hazırlıksız yakaladı. Binlerce ölü, binlerce evin yerle bir olması... Geride yaşlı gözler, kanayan yürekler, perişan aileler bıraktı..bir daha böyle felaketler yaşamamak için sağlam konutlar yapmalı, bizler de bilinçli vatandaşlar olmalıyız. Gelmiş geçmiş bütün depremlerde hayatını kaybeden ailelerimize, arkadaşlarımıza, annelerimize, babalarımıza, abilerimize, ablalarımıza, Oktay KURT a, Abdurrahman ARSLAN a, Batuhan a, Mutlu DENİZ E, MİNNACIK ÇOCUKLARIMIZA ALLAH’tan RAHMET YAKINLARINA SABIR OLMASI DUASIYLA… dinlediğiniz için teşekkür ederim.

 

Mrt

Okul Sağlığı Hizmetleri; öğrencilerin ve okul personelinin sağlığın değerlendirilmesi, geliştirilmesi, sağlıklı okul yaşamının sağlanmasıve sürdürülmesi, öğrenciye ve dolayısıyla topluma sağlık eğitiminin verilebilmesi için yapılan çalışmaların tümüdür. Okul Sağlığı Öğrencilerin, öğretmenlerin ve okul personelinin ruhsal,  bedensel ve sosyal açıdan tam bir iyilik halinde olmalarını hedefler.

 

Okul Sağlığı Hizmetleri Neden Önemli?

  • Erken fark edilen büyüme-gelişme bozukluklarının önüne geçmek daha kolaydır.
  • Bu dönemde alınacak koruyucu önlemler yaşam boyu yararlı olur.
  • Okul ortamında kazaların gelişmesi olasılığı fazladır.
  • Görme ve işitme sorunları öğrencileri başarısızlığa götürebilir.
  • Okulda sağlık eğitimi yapılabilir. Bulaşıcı hastalıkların görülme ve yayılma hızı daha fazla olabilir. Ancak aşılama gibi koruyucu önlemler daha kolayca alınabilir.

Şbt

Akdağmadeni İlçe Jandarma Komutanlığına bağlı trafik ekiplerince 15.02.2024 tarihinde okulumuz öğrencilerine;

-Emniyet kemeri takmanın önemi,

-Yolda karşıdan karşıya geçiş,

-Yaya geçidi kullanımı,

-Okul servis araçlarına binme inme kuralları, 

- Genel trafik kuralları 

konularında farkındalık eğitimi verilmiştir.

Şbt

2024 İLKÖĞREİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARI BURSLULUK SINAVI  (İOKBS) BAŞVURU KILAVUZU YAYINLANMIŞ OLUP 13 ŞUBAT-01 MART TARİHLERİ ARASINDA BAŞVURULAR YAPILACAKTIR. KLAVUZUN DİKKATLİCE OKUNUP GEREKLİ ŞARTLARI SAĞLAYAN ÖĞRENCİLERİMİZ İÇİN BAŞVURULARIN YAPILMASI ÖNERİLİR. DAHA DETAYLI BİLGİ İ,ÇİN OKULUMUZ İLE İLETİŞİME GEÇEBİLİRSİNİZ.

BAŞVURU KLAVUZU;

 

Ara

 15 TEMMUZ DEMOKRASİ VE MİLLİ BİRLİK GÜNÜ ÖZEL OKUL GAZETESİ ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMENLERİMİZ İŞBİRLİĞİ İLE YAYINLANMIŞTIR.

Ara

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ KAPSAMINDA YUNUS EMRE ŞİİRLERİNİN OKUNMASI ETKİNLİKLERİ DÜZENLENMEKTEDİR.

Ara

YOZGAT İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ

“Sözlük Özgürlüktür”

EN İYİ CÜMLE/AFİŞ YARIŞMASI ŞARTNAMESİ

 

AMAÇ:Dilimizin Zenginlikleri “En İyi Cümle/Afiş Yarışması” ile Türkçedeki sözlerin bütününü, söz hazinesini, söz dağarcığını, kelime hazinesini, kelime Kadrosunu ve vokabüler sistemini tanımlayan söz varlığının bireyler arası iletişimde kullanılması, söz varlığının öneminin sadece bununla sınırlı kalmayıp bireyin anlama ve anlatma becerisini de etkilemesi,  dil kullanımını zenginleştirme çalışmaları ile öğrencilerin dilimizin zenginliklerini tanımaları, kültür taşıyıcısı olan sözcüklerimizle buluşmaları ve düşünce dünyalarının geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

EN İYİ CÜMLE/AFİŞYARIŞMASI KATILIM ŞARTLARI

En iyi cümle/afiş yarışması, Dilimizin Zenginlikleri Projesi proje kılavuzu Ek-2 ve Ek-3, Eylem Planlarındaki faaliyet çerçevesinde hazırlanmıştır.

1. Yarışmaya İlimiz geneli resmi ve özel ilkokul/ortaokul ve lise öğrencileri katılabilir.

2. Öğrenciler yarışmaya yalnızca bir (1)cümle/afiş ile katılabilir.

3. Cümle/afiş özgün bir şekilde tasarlanıp hazırlanmalıdır.

4.Cümle/afişi hazırlayan öğrenci, tasarımı yaparken elle tasarım yapacaktır.Dijital ortamda hazırlanan ve ofset baskılı tasarımlar değerlendirmeye alınmayacaktır.

5.Öğrenim kademelerine göre cümle/afiş konuları şu şekildedir:

İlkokullarda:Uygulama kılavuzunda Ek-7 de belirtilen çocuk şiirleri antolojisinden seçilip (MEB güncel ilkokul kademesi 100 temel eser içerisinde yer alan çocuk şiirleri kitabı kullanılabilir.) okunan şiirlerde yer alan bilinmeyen kelimelerden seçilecek en az üç kelimenin yer alacağı anlamlı bir cümle ve bu cümle ile afiş oluşturulması beklenmektedir.Yazılan cümle okunan şiir temalarıyla; afiş ise hem şiir temaları hem de yazılan cümle ile uyumlu olmalıdır.

Ortaokullarda:"Gönül Çalab'ın Tahtı: Açıklamalı Yunus Emre Sözlüğü”nden seçilecek en az üç kelimenin yer alacağı anlamlı bir cümle ve bu cümle ile afiş oluşturulması beklenmektedir.Yazılan cümle Yunus Emre temasıyla; afiş ise hem Yunus Emre teması hem de yazılan cümle ile uyumlu olmalıdır.

Liselerde:Safahat Sözlüğü'nden seçilecek en az üç kelimenin yer alacağı anlamlı bir cümle ve bu cümle ile afiş oluşturulması beklenmektedir.Yazılan cümle Safahat temasıyla; afiş ise hem Safahat teması hem de yazılan cümle ile uyumlu olmalıdır.

6. Afiş ölçüleri bütün kademeler için 35X50cm (A3 kâğıt boyutu) olmalıdır.

7. Afişte yer alacak cümle en az 3 en fazla 12 kelimeden oluşmalıdır.

8.Cümle/afiş tasarımında elişi kâğıdı,eva kâğıt,renkli kuru kalem, pastel boya, kuru boya gibi malzeme, kalem ve boyalar serbestçe kullanılabilecektir.

9. Afiş tasarımında kullanılan karton veya mukavva tek yönlü olmalıdır.

10.Cümle/afiş tasarımının arka kısmında, cümle/afişi tasarlayıp hazırlayan öğrencinin adı soyadı, ilçesi, okulu, sınıfı, öğrenci ve veli iletişim bilgileri yer almalıdır.

11.Cümle/afiş resimli, çizimli, şekilli, siyah-beyaz veya renkli hazırlanabilir.

12.Tasarımda görsel ve yazı elemanları dengeli bir şekilde kullanılmalı ve dikkat çekici renkler tercih edilmelidir.

13.Afişte kullanılan yazılar okunaklı olmalıdır.

14. Her ilçe millî eğitim müdürlüğü kendi okulları arasında yarışmayı düzenleyecektir.

15. Okullar, komisyon marifetiyle okul birinci, ikinci ve üçüncülerini seçerek ödüllendirecek ve yalnızca birinci olan afişi ilçe yarışmasına göndereceklerdir.

16.İlçeler ilçe komisyonu marifetiyle ilkokul, ortaokul ve lise düzeylerinde ayrı ayrıilçe birinci, ikinci ve üçüncülerini seçerek ödüllendirecek veyalnızca birinci olan afişi il yarışmasına göndereceklerdir.

17.İl yarışmasında ilkokul, ortaokul ve lise düzeylerindedereceye gireneserlerayrı ayrı ödüllendirilecektir.

18.İlkokul, ortaokul ve lise kademelerinde ilde dereceye giren eserlerle birlikte ilçe birincisi olarak seçileneserler sergilenecektir.

19. İlçelerden ilkokul, ortaokul ve lise kademelerinde birinci seçilen eserler, en geç 19 Aralık 2023 mesai bitimine kadar İl Millî Eğitim Müdürlüğü Orta Öğretim Şube Müdürlüğü’ne teslim edilecektir.

20. Yarışma kapsamında ilkokul, ortaokul ve lise kategorileri ayrı ayrı değerlendirilecektir.

 DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ VE PUANLAMA

1.       Cümlenin işlevselliği, öğreticiliği ve akılda kalıcılığı: 20 Puan

2.       Konuya uygunluk ve bütünlük: 20 Puan

3.       İmlâ kuralları: 20 Puan

4.       İfade zenginliği ve özgünlük: 20 Puan

5.       Görsel estetik ve tasarım: 20 Puan

DİĞER HUSUSLAR

1. Yarışmaya katılan eserlerokullarda okul komisyonu, İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerinde ilçe komisyonu,  İl Millî Eğitim Müdürlüğünde ise il komisyonu tarafından değerlendirilecektir.

2.İl komisyonu tarafından değerlendirme sonucunda ilkokul, ortaokul ve lise kademelerinde dereceye gireneserlerbelirlenecektir.

3. Dereceye giren eserin öğrencilerinödülleri İl Millî Eğitim Müdürlüğü / İlçe Millî Eğitim Müdürlüğütarafından verilecektir.

4. İl ve ilçe komisyonları bir Şube Müdürünün başkanlığında bir Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni veya bir Türkçe Öğretmeni, bir Görsel Sanatlar Öğretmeni ve bir Sınıf Öğretmeninden oluşturulacaktır. Okullarda ise okul müdürü veya okul müdürünün belirleyeceği bir müdür yardımcısının başkanlığında okul kademesine göre Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni, Türkçe ve Görsel Sanatlar öğretmenleri, sınıf öğretmenleri öncelikli olmak üzereüç öğretmenden oluşturulabilecektir.

5.Okul müdürlükleri ve ilçe milli eğitim müdürlükleri ödülleri proje komisyonları marifetiyle kendileri belirleyecektir. İlde dereceye giren eserlerin ödülleri daha sonra belirlenecektir.

 

YARIŞMA TAKVİMİ

1-Tanıtım ve Duyuru: 01/12/2023

2-Okullardan eserlerin seçilmesi ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne Son Teslim Tarihi:17/12/2023

3-İlçe birincilerinin seçilmesi: 18/12/2023

4-İlçelerden seçilen eserlerin (ilkokul, ortaokul ve lise kademelerinde ayrı ayrı) İl Millî Eğitim Müdürlüğüne Son Teslimi: 19/12/2023

5-İl birincilerinin seçilmesi: 25/12/2023